Neprovedené úhrady, inkasa a trvalé příkazy
Účel obrazovky
Okno Neprovedené úhrady, inkasa a trvalé příkazy slouží pro zobrazení přehledu příkazů (vč. zahraničních plateb) a plateb z trvalých příkazů, které byly odeslány bance ke zpracování a jejichž zaúčtování bylo bankou odmítnuto. V seznamu jsou zobrazeny neprovedené příkazy subjektu pořízené ve všech aplikacích přímého bankovnictví a neprovedené platby z trvalých příkazů ze všech systémů KB. Neprovedené platby SIPO v tomto přehledu nejsou zobrazeny.
Seznam zobrazuje odmítnuté platby, které se vztahují ke všem účtům přístupným danému uživateli přes aplikaci MojeBanka Business buď pro aktuálně vybraný subjekt, nebo pro všechny obsluhované subjekty.
Příkazy odmítnuté on-line jsou v přehledu zobrazeny ihned po odmítnutí (netýká se dávkových plateb v průběžném režimu - pokud nejsou zaúčtovány on-line, vstupují do nočního zpracování).
Dávkové příkazy odmítnuté v nočním zpracování a neprovedené platby z trvalých příkazů se zobrazují v přehledu až po nočním zpracování (následující Obchodní den).
Pro uživatele, kteří mají přes pobočku nastavenu službu Kartotéka KB, bude daný příkaz (netýká se plateb z trvalých příkazů!), který byl odmítnut v nočním zpracování (zúčtování) při nedostatku prostředků, opakovaně umisťována v dalších dnech dle počtu nastavených dnů; tito uživatelé by měli tuto skutečnost zohlednit při úvaze o pořízení nového příkazu.
Pro uživatele, kteří nemají nastavenu službu Kartotéka KB, je zaveden stav v dávce umístěného platebního příkazu, který byl odmítnut z důvodu nedostatku finančních prostředků. Tento stav bude mít popis "čekající na prostředky" a jedná se o dočasně zamítnutý platební příkaz z důvodu nedostatku prostředků, který čeká na prostředky klienta. Proto neposílejte tento příkaz z dávky znovu ke zpracování, ale vyčkejte až na další reakci systému, kdy bude příkaz buď zaúčtovaný a naleznete ho v Transakční historii, nebo zamítnutý (již definitivně) v Neprovedených úhradách... nebo také v Detailu dávky.
V tomto okně jsou zobrazeny najednou všechny příkazy, k nimž je uživatel zmocněn, tj. není třeba vybírat účet v roletě v horním rámu okna.
Tyto příkazy jsou v okně Neprovedené úhrady... zobrazovány u subjektů typu fyzické osoby občana po dobu maximálně 92 dnů, u ostatních maximálně 31 dnů po datu jejich odmítnutí.
Příkazy jsou seřazeny podle data zpracování a účtu.
Zároveň jsou všechny odmítnuté online příkazy, pořízené službami přímého bankovnictví, zobrazeny v seznamu Přehled příkazů se stavem platby "zamítnuto".
V okně Neprovedené úhrady, inkasa a trvalé příkazy nelze provádět žádné aktivní operace.
Popisy některých pojmů (např. Hlavička, Oznámení, variabilní a jiné symboly apod.) najdete ve slovníčku pojmů, nebo ve FAQ.
Popis obrazovky
Filtr:
Prvek | Popis |
Rozšířený/Jednoduchý filtr | Odkaz, umožňující zobrazení či skrytí rozšířeného filtru, s jehož pomocí může uživatel omezit počet zobrazených neprovedených příkazů. |
Za období od ... do ... | Datum určující dolní a horní hranici zobrazovaného období. Např. pro zobrazení příkazů, odmítnutých mezi 10.2.2010 a 16.2.2010, je třeba do těchto polí zadat data 10.2.2010 a 16.2.2010. Datum lze vybrat pomocí připojeného kalendáře. |
Přepínač Za období od... do... | Přepínač, který umožňuje rychlejší zadání období pro zobrazení seznamu. Po zvolení období se příslušná data přepíší do polí Za období od... do... Při příštím výběru stejného účtu bude jako výchozí období vybráno naposledy zvolené období. |
Volba subjektu | Vyberte, zda neprovedené příkazy chcete zobrazit za aktuálně vybraný subjekt nebo za všechny obsluhované subjekty. |
Částka od... do... | Zobrazí se všechny neprovedené příkazy, jejichž částka leží v intervalu od... do... včetně. |
Číslo protiúčtu | Číslo účtu protistrany. Jeho zadáním jsou zobrazeny neprovedené příkazy týkající se jen daného protiúčtu. |
Kód banky | Kód banky protistrany. Umožňuje zobrazit jen neprovedené příkazy směrované do vybrané banky. |
tlačítko Vyčistit filtr | Nastaví všechna pole filtru na výchozí hodnoty, tj. vymaže uživatelem zadané hodnoty. |
tlačítko Zobrazit | Na základě podmínky či podmínek zadaných ve filtru se zobrazí přehled neprovedených příkazů, vztahujících se k účtu, vybranému pomocí rolety v horním rámu okna. Podmínky platí současně. |
Přehled:
Prvek | Popis |
Číslo účtu | Číslo vlastního účtu. |
Datum přijetí v KB | Den, kdy uživatel příkaz odeslal do banky ke zpracování. |
Částka a měna | Částka a měna příkazu. |
Typ příkazu |
Typ neprovedeného příkazu: |
Datum neprovedení | Účetní den, během jehož zpracování došlo k zamítnutí příkazu. |
Důvod neprovedení | Popis chyby, která zapříčinila odmítnutí příkazu při zpracování bankou. U neprovedené platby z trvalého příkazu není v aplikaci důvod neprovedení zobrazován. |
MojeBanka Business