Zřízení povolení inkasa pro O2 - pevná linka/internet
Upozornění: povolení inkasa pro platby za mobilní telefon O2 je třeba zadat prostřednictvím obrazovky Zřízení povolení inkasa.
Účel obrazovky
Tato obrazovka umožňuje zřídit povolení inkasa na vrub běžného účtu v CZK(českých korunách) pro platby za pevnou telefonní linku a internet společnosti O2 Czech Republic a.s. Zřídit povolení inkasa v aplikaci MojeBanka Business mohou všichni uživatelé s přístupem k účtu (zletilí i nezletilí).
Zřízením povolení inkasa majitel účtu (nebo zmocněná osoba) umožní společnosti O2 Czech Republic, a.s., aby inkasovala z jeho účtu platby za pevnou telefonní linku - a to až do výše stanoveného limitu. Limit jednotlivé platby musí být min. 500 Kč a nesmí překročit denní limit subjektu. Při překročení limitu subjektu nebude zřízení povolení inkasa umožněno.
Číslo telefonu se vždy váže k jednomu referenčnímu číslu, k jednomu referenčnímu číslu se může vázat i více čísel telefonu. Pokud existuje více telefonních čísel k jednomu referenčnímu číslu, je potřeba zadat takový limit, aby pokryl platbu za všechna tato telefonní čísla. Pokud má klient více referenčních čísel, je třeba zřídit pro každé referenční číslo samostatné povolení inkasa.
Požadavek na zřízení povolení inkasa pro O2 Czecj Republic a.s. vstupuje do vícenásobné/víceúrovňové autorizace dle následujících pravidel:
Uživatel | Subjekt nemá nastavenu vícenásobnou/víceúrovňovou autorizaci | Subjekt má nastavenu vícenásobnou/víceúrovňovou autorizaci |
Majitel - fyzická osoba občan | Plně autorizuje sám. | Plně autorizuje sám. |
Majitel - fyzická osoba podnikatel | Plně autorizuje sám. | Plně autorizuje sám. |
Statutární zástupce/prezident - právnická osoba | Plně autorizuje sám až do výše svého celkového denního limitu k účtu. Při prekročení limitu k účtu je požadavek uložen do stavu "k autorizaci". | Požadavek vždy vstupuje do vícenásobné/víceúrovňové autorizace. |
Zmocněná osoba | Plně autorizuje sám až do výše svého celkového denního limitu k účtu. Při prekročení limitu k účtu je požadavek uložen do stavu "k autorizaci". | Požadavek vždy vstupuje do vícenásobné/víceúrovňové autorizace. |
Komerční banka předává 25. den každého měsíce požadavky na zřízení povolení inkasa společnosti O2 Czech Republic a.s. Pokud není 25. den v měsíci Obchodní den, termín se přesouvá na nejbližší předchozí Obchodní den. Aby první platba inkasa za pevnou linku proběhla již následující měsíc, je třeba Komerční bance předat požadavek na zřízení povolení inkasa jeden Obchodní den před dnem odeslání požadavku společnosti O2 Czech Republic a.s. Obchodní den končí ve 20:30 hodin.
Příklad č.1:
25.2. je sobota(není to Obchodní den), v pátek 24.2.(tj. nejbližší předchozí Obchodní den) Komerční banka předává požadavky na zřízení plateb za pevnou linku spol. O2 - tzn., aby platba za pevnou linku proběhla již následující měsíc, je třeba Komerční bance předat požadavek na zřízení povolení inkasa do čtvrtka 23.2. do 20:30 hod.
Příklad č.2:
25.3. je středa - je to Obchodní den, a proto v tento den Komerční banka předává společnosti O2 Czech Republic a.s. požadavky na zřízení plateb za pevnou linku. Aby platba proběhla již následující měsíc, je třeba předat Komeční bance požadavek na zřízení povolení inkasa nejpozději do úterý 24.3. do 20:30 hod.
Pozn.: Chcete-li zadat povolení inkasa pro platby za mobilní telefon O2, použijte volbu Zřízení povolení inkasa.
Majitel účtu je vždy povinen zajistit, aby na účtu byly dostatečné prostředky k provedení inkasa. Pokud nebudou, inkaso se neprovede a majitel účtu nese odpovědnost za případné sankce ze strany subjektů, které platby předepsaly.
Popis obrazovky
Prvek | Popis |
Číslo účtu | Číslo účtu (vlastní, povolující účet) - na vrub tohoto účtu budou platby prováděny. |
Číslo telefonu | Číslo telefonu (jednoho z telefonů), ke kterému se služba vztahuje. |
Referenční číslo | Identifikační číslo klienta u spol. O2 Czech Republic. |
Limit jednotlivé platby | Limit jednotlivé platby za pevnou linku. |
Platnost od | Roleta pro výběr data. Zadává se vždy první den měsíce, od kterého má být inkaso povoleno. Nejbližší možné datum je určeno na základě pravidel pro předávání požadavků, viz. výše. |
Poznámka | Pole pro zadání bližší identifikace povolení inkasa. Toto pole není předáváno žádnému příjemci. Je zobrazeno pouze v systémech přímého bankovnictví. |
tlačítko Uložit k autorizaci | Po výběru tohoto tlačítka je požadavek na zřízení povolení inkasa pro spol. O2 uložen do stavu "k autorizaci". Požadavek je možné později autorizovat v okně Povolení inkas k autorizaci. |
tlačítko Podpis a odeslání... | Po výběru tohoto tlačítka se otevře okno Autorizace zřízení povolení inkasa pro O2 - pevná linka/internet, které umožňuje kontrolu zadaných údajů příkazu, podepsání a odeslání příkazu do banky ke zpracování. |
tlačítko Zpět | Zobrazuje se pouze v případě vyvolání obrazovky z Povolení inkas k autorizaci. Po výběru tohoto tlačítka se zobraztí Povolení inkas k autorizaci a případné změny nebudou uloženy. |
tlačítko Uložit změny | Zobrazuje se pouze v případě vyvolání obrazovky z Povolení inkas k autorizaci. Po výběru tohoto tlačítka se uloží provedené změny v požadavku na zřízení povolení inkasa pro spol. O2. |
Odpovědi na nejčastěji kladené otázky k danému oknu
Může v aplikaci MojeBanka Business zřídit povolení inkasa pro platby společnosti O2 Czech Republic a.s. zmocněná osoba nebo statutární zástupce právnické osoby?
Ano. V aplikaci může zřídit povolení inkasa i zmocněná osoba nebo statutární zástupce právnické osoby.
MojeBanka Business