Zřízení souhlasu se SEPA inkasem

Účel obrazovky

Tato obrazovka slouží ke zřízení souhlasu se SEPA inkasem na vrub běžného účtu v EUR. Zřídit souhlas se SEPA inkasem v aplikaci MojeBanka Business mohou všichni uživatelé s přístupem k účtu (zletilí i nezletilí).

Zřízením souhlasu se SEPA inkasem majitel účtu (nebo zmocněná osoba k účtu) umožní protistraně, aby inkasovala z jeho účtu (tj. převáděla z jeho účtu na svůj účet peněžní prostředky na základě příkazu k SEPA inkasu) a to až do výše limitu jednotlivé platby (limit platby určuje ten, kdo souhlas se SEPA inkasem zřizuje). Limit jednotlivé platby je možné nastavit až do výše celkového denního limitu subjektu. V případě překročení celkového denního limitu subjektu nebude zřízení souhlasu se SEPA inkasem umožněno. Limit subjektu je vyjádřen v CZK, pro kontrolu v rámci zřízení souhlasu se SEPA inkasem je na EUR přepočten kurzem KB střed.

Limit jednotlivé platby není vztažen k žádnému časovému úseku (např. jednomu dni). Počet inkasních plateb lze omezit zadáním jiné než neomezené frekvence inkasa. Tato hodnota stanoví, za jak dlouho od posledního provedeného SEPA inkasa může být provedena další inkasní platba vztahující se k danému souhlasu.

Je třeba, aby uživatel informoval protistranu o tom, že je souhlas se SEPA inkasem zřízen. Banka v případě souhlasu se SEPA inkasem majitele protiúčtů neinformuje. Majitel účtu je vždy povinen zajistit, aby na účtu byly dostatečné prostředky k provedení inkasa. Pokud nebudou, inkaso se neprovede a majitel účtu nese odpovědnost za případné sankce ze strany subjektů, které platby předepsaly.

Požadavek na zřízení souhlasu se SEPA inkasem vstupuje do vícenásobné/víceúrovňové autorizace dle následujících pravidel:
Uživatel Subjekt nemá nastavenu vícenásobnou/víceúrovňovou autorizaci Subjekt má nastavenu vícenásobnou/víceúrovňovou autorizaci
Majitel - fyzická osoba občan Plně autorizuje sám. Plně autorizuje sám.
Majitel - fyzická osoba podnikatel Plně autorizuje sám. Plně autorizuje sám.
Statutární zástupce/prezident - právnická osoba Plně autorizuje sám až do výše svého celkového denního limitu k účtu. Při prekročení limitu k účtu je požadavek uložen do stavu "k autorizaci". Požadavek vždy vstupuje do vícenásobné/víceúrovňové autorizace.
Zmocněná osoba Plně autorizuje sám až do výše svého celkového denního limitu k účtu. Při prekročení limitu k účtu je požadavek uložen do stavu "k autorizaci". Požadavek vždy vstupuje do vícenásobné/víceúrovňové autorizace.

Požadavek vstupující do vícenásobné/víceúrovňové autorizace je možné později autorizovat v okně Povolení inkas k autorizaci.

Popis obrazovky

Prvek Popis
Číslo účtu Číslo obsluhovaného účtu. Z tohoto účtu budou prováděny platby na základě souhlasu se SEPA inkasem.
Identifikační kód příjemce (CID) Indentifikační kód příjemce, v jehož prospěch budou platby na základě SEPA inkas prováděny.
Název příjemce Název příjemce, v jehož prospěch budou platby na základě SEPA inkas prováděny.
Reference mandátu (UMR) Reference mandátu (UMR) sjednaná mezi příjemcem a plátcem v "Mandátu".
Platební schéma Výběr z platebních schémat, která jsou podporována pro souhlas se SEPA inkasem.
Typ inkasa Výběr, zda je souhlas udělován pro jednorázové nebo opakované SEPA inkaso.
Limit jednotlivé platby Limit jednotlivé inkasní platby.
Frekvence Hodnota stanoví, za jak dlouho (od posledního provedeného SEPA inkasa) může být provedena další inkasní platba vztahující se k danému souhlasu. Hodnotu je třeba stanovit v případě volby opakovaného typu SEPA inkasa. V případě jednorázového SEPA inkasa se hodnota nevyplňuje.
Nastavená frekvence Popis
Denní Každý kalendářní den může proběhnout pouze jedna inkasní platba.
Týdenní Účet může být jednou inkasován nejdříve 5. kalendářní den, který uběhl od minulé inkasní platby (tzn. 4 dny ode dne, co proběhla minulá inkasní platba, budou všechny žádosti o inkasování účtu odmítány).
Měsíční Účet může být jednou inkasován nejdříve 25. kalendářní den, který uběhl od minulé inkasní platby (tzn. 24 dnů ode dne, co proběhla minulá inkasní platba, budou všechny žádosti o inkasování účtu odmítány).
Čtvrtletní Účet může být jednou inkasován nejdříve 80. kalendářní den, který uběhl od minulé inkasní platby (tzn. 79 dnů ode dne, co proběhla minulá inkasní platba, budou všechny žádosti o inkasování účtu odmítány).
Pololetní Účet může být jednou inkasován nejdříve 180. kalendářní den, který uběhl od minulé inkasní platby (tzn. 179 dnů ode dne, co proběhla minulá inkasní platba, budou všechny žádosti o inkasování účtu odmítány).
Roční Účet může být jednou inkasován nejdříve 360. kalendářní den, který uběhl od minulé inkasní platby (tzn. 359 dnů ode dne, co proběhla minulá inkasní platba, budou všechny žádosti o inkasování účtu odmítány).
Neomezeně Každý kalendářní den může proběhnout libovolný počet inkasních plateb, každá až do výše zadaného limitu.
Vlastní Při této volbě je třeba zadat konkrétní počet dnů mezi inkasy.
Počet dnů mezi inkasy Hodnota stanoví, za kolik kalendářních dnů může být provedena další inkasní platba (od poslední zaúčtované platby) vztahující se k danému souhlasu se SEPA inkasem. Konkrétní počet dnů mezi inkasy lze zvolit pouze při volbě vlastní frekvence. Pokud zadaný počet dnů odpovídá některé frekvenci, bude tato frekvence u povolení nastavena.
Příklady:
Nastavený počet dnů mezi inkasy Popis
0 Každý kalendářní den může proběhnout libovolný počet inkasních plateb, každá až do výše zadaného limitu. Tuto hodnotu doporučujeme v případě, že během jednoho dne může být na váš účet vyslána ze stejného protiúčtu více než jedna žádost o inkaso (platby za elektřinu, plyn apod., pokud platíte za více odběrních míst, platby mobilním operátorům, pokud platíte za více telefonních čísel, platby školní jídelně za obědy pro více dětí apod.).
1 Každý kalendářní den může proběhnout pouze jedna inkasní platba.
25 Účet může být jednou inkasován nejdříve 25. kalendářní den, který uběhl od minulé inkasní platby, (tzn. 24 dnů ode dne, co proběhla minulá inkasní platba, budou všechny žádosti o inkasování účtu odmítány). Tento interval doporučujeme pro platby, které mají být inkasovány jednou měsíčně (delší interval není vhodný - důvodem je např. "krátký" měsíc únor, případně může dojít k posunu inkasního data - soboty, neděle, svátky).
30 Účet může být jednou inkasován nejdříve 30. kalendářní den, který uběhl od minulé inkasní platby, (tzn. 29 dnů ode dne, co proběhla minulá inkasní platba, budou všechny žádosti o inkasování účtu odmítány).
180 Účet může být jednou inkasován nejdříve 180. kalendářní den, který uběhl od minulé inkasní platby, (tzn. 179 dnů ode dne, co proběhla minulá inkasní platba, budou všechny žádosti o inkasování účtu odmítány).
360 Účet může být jednou inkasován nejdříve 360. kalendářní den, který uběhl od minulé inkasní platby, (tzn. 359 dnů ode dne, co proběhla minulá inkasní platba, budou všechny žádosti o inkasování účtu odmítány).
Upozornění: při nastavování hodnoty pro měsíční inkasní platby je třeba brát zřetel na nižší počet dnů v měsíci únoru (28, příp. 29 dnů), doporučené nastavení pro měsíční inkasní platby je 25 dnů.
Platnost od Datum, od kdy má být souhlas se SEPA inkasem platný, nejdříve od následujícího kalendářního dne. Datum lze vybrat pomocí připojeného kalendáře.
Platnost souhlasu se SEPA inkasem Výběr, zda má být platnost souhlasu neomezená nebo má být ukončena ke stanovenému datu. Datum se zadává v poli Platnost do.
Platnost do Datum, do kdy (do kterého dne včetně) má být souhlas se SEPA inkasem platný. Datum lze vybrat pomocí připojeného kalendáře.
Poznámka Pole pro zadání bližší identifikace souhlasu se SEPA inkasem. Toto pole není předáváno protistraně. Je zobrazeno pouze v systémech přímého bankovnictví.
Požadujete bližší identifikaci příjemce? Po zaškrtnutí lze zadat bližší údaje o příjemci (Ulice/P.O.BOX, Město, PSČ a Země).
tlačítko Uložit k autorizaci Po zvolení tlačítka bude požadavek na zřízení souhlasu se SEPA inkasem uložen do seznamu Povolení inkas k autorizaci (pro pozdější podepsání a odeslání ke zpracování).
tlačítko Podpis a odeslání... Po zvolení tlačítka se otevře obrazovka Autorizace souhlasu se SEPA inkasem umožňující kontrolu údajů, podepsání a odeslání požadavku ke zpracování.

MojeBanka Business